Hoe registratie doorlopende machtiging toeslagen aanvragen?
U vraagt een doorlopende machtiging toeslagen aan per klant voor toekomstige toeslagjaren.
Dat gaat als volgt:
- U controleert uw klantenbestand en actualiseert het. Want u mag alleen serviceberichten aanvragen voor particulieren en ondernemers die klant van u zijn.
- U informeert uw klanten dat u een doorlopende machtiging voor toeslagen gaat aanvragen en dat zij hierover van ons een brief krijgen: de registratiebrief. In deze brief staat de bedrijfsnaam die in uw PKIoverheid services servercertificaat staat (de naam waaronder u staat ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel). Informeer uw klanten als deze naam afwijkt van de naam waaronder uw bedrijf bij uw klanten bekend staat.
- U stuurt met uw software een aanvraag in voor doorlopende machtiging toeslagen. In uw aanvraag geeft u aan voor welke klant u serviceberichten wilt krijgen. U ondertekent de aanvraag met uw PKIoverheid services servercertificaat.
- Uw aanvraag gaat naar Logius, de Dienst Digitale Overheid, die het machtigingenregister beheert. In het register houdt Logius bij welke serviceberichten verstuurd mogen worden en aan wie.
- Wij sturen uw klant de registratiebrief met formulier. Hierin vragen wij uw klant toestemming om de machtiging te registreren. In de registratiebrief staat ook de startdatum van de registratie.
- Als uw klant akkoord gaat, moet die binnen 13 weken het formulier aan u opsturen. Op dit formulier staat de code waarmee u de registratie activeert. Daarna kunt u voor deze klant Serviceberichten toeslagen ophalen met uw software.
- Als uw klant niet akkoord gaat, hoeft die niets te doen.
U kunt de status van uw aanvragen zien in de software waarmee u de aanvragen hebt gedaan.