Problemen met inloggen bij oude ondernemersportaal

Let op!

Op 1 juli 2024 sluiten wij het oude portaal voor ondernemers definitief. Ook sluiten wij de beveiligde plek voor het EU-btw éénloketsysteem voor ondernemers van buiten de EU.

Vraag nu uw nieuwe inlogmiddel aan en stap over naar Mijn Belastingdienst Zakelijk. Of regel uw zakelijke belastingen met administratiesoftware of via een fiscaal dienstverlener. Lees meer bij:

Lukt het u niet om in te loggen op het oude ondernemersportaal? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Er is een storing in het oude ondernemersportaal. Als er storingen zijn, vindt u die bij ‘Serviceberichten oude portaal’ op de pagina Inloggen voor ondernemers of in het Verstoringenoverzicht op onze site.
  • U hebt uw wachtwoord niet goed ingetypt, bijvoorbeeld omdat u Caps Lock aan of Num Lock uit hebt staan. De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.
  • U bent uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten. Bel dan naar de BelastingTelefoon.
  • Verzorgde iemand anders eerder uw aangiftes en doet u het nu zelf? Dan kan het zijn dat die persoon het wachtwoord heeft veranderd. Vraag diegene naar het nieuwe wachtwoord of vraag nieuwe inloggegevens aan bij de BelastingTelefoon.
  • Hebt u 2 of meer RSIN/fiscaal nummers of bsn's? Dan hebt u misschien de verkeerde inloggegevens ingevuld. Voor elk RSIN/fiscaal nummer of bsn krijgt u aparte gebruikersgegevens.
  • U hebt 3 keer een ongeldige combinatie van uw gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. U kunt dan 1 uur lang niet inloggen.
  • Uw internetbrowser accepteert geen 'cookies'. Hierdoor kunt u niet inloggen. Schakel via de internetopties in uw browser in dat u sessiecookies wilt ontvangen. Probeer daarna opnieuw in te loggen.

Blijft u problemen houden met inloggen, bel dan de BelastingTelefoon.

Geen inloggegevens

Hebt u geen inloggegevens voor het oude portaal of bent u ze kwijt? Op Inloggegevens aanvragen voor de btw-aangifte op het oude portaal leest u wat u kunt doen.

Let op!

  • Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord kwijt?
    Dan moet u toch nog steeds binnen de aangiftetermijn aangifte doen.
    Als uw gebruikersnaam of wachtwoord kwijt bent en daardoor niet op tijd aangifte kunt doen, riskeert u een boete.
  • Om veiligheidsredenen wordt het oude ondernemersportaal automatisch gesloten als u langer dan 30 minuten geen gegevens hebt ingevuld. U moet dan opnieuw inloggen.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.