Wanneer kunt u met ons mailen?
Er zijn risico's verbonden aan e-mailen. Daarom mailen wij alleen met belastingplichtigen in individuele gevallen.
Wij kunnen met u mailen als u hebt aangegeven dat u via de e-mail verder contact wilt hebben. U moet daarvoor expliciet toestemming geven. U krijgt dan van ons een e-mailadres. Dit e-mailadres kunt u alleen gebruiken voor de zaak waarvoor u het adres krijgt.
Let op!
Wij sturen formele stukken, zoals belastingaanslagen en beschikkingen van toeslagen, nooit alleen per e-mail. U ontvangt deze altijd via de post. Over betaalachterstanden sturen wij nóóit e-mails.
Hoe geven wij e-mailadressen?
Wij geven u e-mailadressen op 2 manieren:
- Wij sturen u een brief over een bepaalde zaak. Daarin zetten wij een e-mailadres. Dit adres kunt u alleen gebruiken voor contact over deze zaak.
- Wij bellen u en vragen of u via e-mailcontact met ons wilt over een bepaalde zaak. Als u dat wilt, krijgt u van ons een e-mailadres van de medewerker.
Wij e-mailen alleen over 1 zaak met u
Wij e-mailen alleen over 1 bepaalde zaak met u. Wanneer wij u bellen of een brief sturen, geven we aan welke zaak dat is. Wij nemen mail over een andere zaak niet in behandeling.
Let op!
Formele berichten die wij ontvangen via e-mail nemen wij niet in behandeling. Voorbeelden hiervan zijn een belastingaangifte, een aanvraag voor toeslagen of een bezwaarschrift.
Krijgen wij zo’n verzoek toch via e-mail? Dan sturen wij u bericht dat wij uw verzoek inhoudelijk niet in behandeling nemen.
Stuurt u een bijlage mee?
De e-mail mag niet groter zijn dan 16 MB. En er zijn bestanden die wij niet kunnen verwerken.
Belastingdienst filetransfer
Wij kunnen u ook vragen gegevens over 1 bepaalde zaak uit te wisselen via Belastingdienst filetransfer (BFT). Met Belastingdienst filetransfer kunt u bestanden verzenden en ontvangen op een veilige en AVG-bestendige manier. Bijvoorbeeld bestanden groter dan 16 MB. Of bestanden die wij via e-mail niet kunnen verwerken. U ontvangt hiervoor altijd een e-mail van ons met uitleg.