Ik ben een startende ondernemer - moet ik mijn 1e btw-aangifte op papier doen?
Misschien. Dat hangt af van wanneer u zich bij de Kamer van Koophandel aanmeldt als ondernemer.
Zijn er dan al 1 of meer tijdvakken waarover u aangifte moet doen, voorbij? Dan moet u voor die tijdvakken op papier btw-aangifte doen.
U krijgt van ons in dat geval 1 of meerdere papieren aangiften toegestuurd.
Meer informatie over btw-aangifte op papier vindt u in de Toelichting btw-aangifte - Op papier uitgereikt.
Voorbeelden
Voorbeeld 1
U begint op 15 februari met uw onderneming en meldt zich op 2 augustus aan bij de Kamer van Koophandel. U moet aangifte doen per kwartaal.
U krijgt van ons 1 papieren aangifte. Daarmee doet u aangifte over de periode van 15 februari tot en met 30 juni. Dus in 1 keer over de 1e 2 kwartalen van het jaar. Over het 3e kwartaal doet u online aangifte.
Voorbeeld 2
U begint op 23 november met uw onderneming en meldt zich op 11 mei van het volgende jaar aan bij de Kamer van Koophandel. U moet aangifte doen per kwartaal.
U krijgt van ons 2 papieren aangiften, voor 2 verschillende jaren. Met de ene doet u aangifte over de periode van 23 november tot en met 31 december. Met de andere over de periode van 1 januari tot en met 31 maart. Over het 2e kwartaal van het nieuwe jaar doet u online aangifte.
Liever geen aangifte op papier?
Meld u dan op tijd aan bij de Kamer van Koophandel. Zodat u gewoon online btw-aangifte kunt doen.
Wilt u meer weten over btw-aangifte doen?
Lees dan Btw aangifte doen en betalen.