Geen of verkeerd betalingskenmerk gebruikt
Hebt u bij uw betaling geen betalingskenmerk vermeld? Of per ongeluk het betalingskenmerk dat hoort bij 1 van uw andere aanslagen? Dan is het voor ons niet duidelijk welke aanslag u precies wilt betalen.
Wat wij dan doen, hangt af van uw situatie.
Moet u nog 1 of meer aanslagen betalen waarvan de betalingstermijn is afgelopen?
Dan boeken we het bedrag af van 1 van die openstaande aanslagen. U krijgt binnen 8 weken een brief van ons van welke aanslag wij het bedrag hebben afgeboekt.
Hebt u geen openstaande aanslagen?
Dan krijgt u het bedrag terug. Wij maken het bedrag over naar het rekeningnummer dat bij ons van u bekend is van de belasting waar het om gaat. Dat doen wij binnen 8 weken. Hebben wij geen rekeningnummer van u? Dan sturen wij u een brief met de vraag dit aan ons door te geven.
Komt u erachter dat u een betalingskenmerk hebt gebruikt dat niet hoort bij 1 van uw aanslagen?
Neemt u dan contact op met de BelastingTelefoon: 0800 – 0543. Houd uw burgerservicenummer bij de hand, dan kunnen we u sneller helpen. Bent u ondernemer en hebt u een RSIN/fiscaal nummer? Houd dát nummer dan bij de hand.
Let op!
Hebt u meer dan 1 betalingsregeling? Elke betalingsregeling heeft een eigen betalingskenmerk. Let erop dat u het betalingskenmerk gebruikt van de betalingsregeling waarvoor u de betaling wilt doen.
Gebruikt u een betalingskenmerk van een andere betalingsregeling dan u bedoelde? Dan boeken wij het bedrag af van de betalingsregeling met dat betalingskenmerk. Met als gevolg dat u niet de betalingsregeling hebt betaald die u bedoelde te betalen. Dat is vervelend, voor u en voor ons.