De vooraf ingevulde gegevens kloppen niet helemaal - hoe pas ik ze aan?

Wij hebben veel gegevens al voor u ingevuld in uw aangifte. Maar soms kloppen die gegevens niet helemaal. Dat kan komen doordat wij verkeerde of onvolledige gegevens ontvingen. U wijzigt deze gegevens in uw online aangifte. U doet dat in Mijn Belastingdienst.

Dat geldt dus ook als er iets ontbreekt. Voeg dan uw eigen gegevens toe in de aangifte. Bijvoorbeeld als u nóg een spaarrekening hebt of bijverdiensten.

Let op!

In de aangifte-app kunt u uw gegevens niet wijzigen. Moet u uw gegevens aanpassen, doe dat dan in Mijn Belastingdienst.

Vooraf ingevulde gegevens aanpassen

  • Ga naar uw aangifte in Mijn Belastingdienst.
  • In het onderdeel 'Vooraf ingevulde gegevens' kunt u alleen uw gegevens bekijken, niet wijzigen. Klik hiervoor op 'Bekijk'. Kloppen de vooraf ingevulde gegevens niet? Volg dan de stap hieronder.
  • Voorbeeld: uw inkomen (loondienst) klopt niet. U wijzigt dit als u het deel ‘Inkomsten uit loondienst’ onder ‘Inkomsten’ in de aangifte invult. Of als uw bankrekening niet klopt, wijzigt u dit bij ‘Bank- en spaarrekeningen’ onder ‘Bankrekeningen en andere bezittingen’.
  • Twijfelt u of de vooraf ingevulde gegevens kloppen? Gebruik dan uw eigen gegevens.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.