De vooraf ingevulde gegevens kloppen niet helemaal - hoe pas ik ze aan?
Wij hebben veel gegevens al voor u ingevuld in uw aangifte. Maar soms kloppen die gegevens niet helemaal. Dat kan komen doordat wij verkeerde of onvolledige gegevens ontvingen. U wijzigt deze gegevens in uw online aangifte. U doet dat in Mijn Belastingdienst.
Dat geldt dus ook als er iets ontbreekt. Voeg dan uw eigen gegevens toe in de aangifte. Bijvoorbeeld als u nóg een spaarrekening hebt of bijverdiensten.
Let op!
In de aangifte-app kunt u uw gegevens niet wijzigen. Moet u uw gegevens aanpassen, doe dat dan in Mijn Belastingdienst.
Vooraf ingevulde gegevens aanpassen
- Ga naar uw aangifte in Mijn Belastingdienst.
- In het onderdeel 'Vooraf ingevulde gegevens' kunt u alleen uw gegevens bekijken, niet wijzigen. Klik hiervoor op 'Bekijk'. Kloppen de vooraf ingevulde gegevens niet? Volg dan de stap hieronder.
- Voorbeeld: uw inkomen (loondienst) klopt niet. U wijzigt dit als u het deel ‘Inkomsten uit loondienst’ onder ‘Inkomsten’ in de aangifte invult. Of als uw bankrekening niet klopt, wijzigt u dit bij ‘Bank- en spaarrekeningen’ onder ‘Bankrekeningen en andere bezittingen’.
- Twijfelt u of de vooraf ingevulde gegevens kloppen? Gebruik dan uw eigen gegevens.