Voorrang Helpdesk Intermediairs vervalt tijdens drukke dagen
25-11-2024
Belastingdienst actueel
Om te zorgen dat de BelastingTelefoon voor iedereen goed bereikbaar blijft, is besloten om de voorrang voor de Helpdesk Intermediairs rond drukkere dagen op te heffen. Het gaat dan om de dagen waarop veel vragen binnenkomen over de kwartaalaangifte en de naheffingsaanslag btw. In de praktijk zal het gaan om 8 periodes per jaar van 3 dagen.
Wat betekent dit voor u?
Bent u intermediair en hebt een vraag voor ons? U kunt nog steeds met ons contact opnemen via de Helpdesk Intermediairs. Eventueel kunt u in de wachtrij kiezen voor de optie om teruggebeld te worden als u aan de beurt bent. Maar het kan zijn dat u wat langer moet wachten dan normaal.
In de komende week gaat het om deze dagen:
kwartaal 3 2024 (periode van naheffing) |
27 november 2024 | 28 november 2024 | 29 november 2024 |
---|
Waarom nemen wij deze maatregel?
We willen intermediairs én ondernemers zo goed mogelijk informeren. Dat doen we op belastingdienst.nl, maar ook door bijvoorbeeld specifieke informatievoorziening voor startende ondernemers, het attenderen op het op tijd aanvragen van eHerkenning en het meesturen van extra informatie bij een naheffingsaanslag. Hierdoor hoeven minder ondernemers de BelastingTelefoon te bellen. Helaas zijn deze maatregelen nog niet voldoende om ook goed bereikbaar te zijn tijdens de drukke dagen. Daarom hebben we besloten om, tijdens deze drukke dagen, de voorrang voor de Helpdesk Intermediairs tijdelijk op te heffen.