Stel uw vraag op social media

De Belastingdienst en Dienst Toeslagen hebben verschillende social-media-accounts. U kunt ons hier volgen voor handige tips en achtergrondinformatie.

Let op!

Op dinsdag 24 december is ons webcareteam bereikbaar van 08.00 tot 16.00 uur. Op woensdag 25 december (1e kerstdag) en donderdag 26 december (2e kerstdag) is ons webcareteam niet bereikbaar. Op dinsdag 31 december is ons webcareteam bereikbaar van 08.00 tot 16.00 uur. Op woensdag 1 januari 2025 (nieuwjaarsdag) is ons webcareteam niet bereikbaar.

U kunt ook vragen stellen via 1 van deze accounts. We helpen u graag.

Belastingdienst: vragen over inkomstenbelasting of algemene vragen

Facebook

X

Instagram

Mastodon

Belastingdienst: vragen over een onderneming of bedrijf, of als u een bedrijf wilt starten

Facebook

X

Instagram

Dienst Toeslagen: vragen over toeslagen of algemene vragen

Facebook

X

Instagram

Online / offline

We zijn online bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 17.30 uur. En op vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Natuurlijk kunt u ook een vraag stellen buiten deze tijden om. Dan krijgt u antwoord als we weer online zijn.

Online kanalen voor intermediairs

Behalve bij ons webcareteam, kunt u als intermediair met uw vragen terecht op 2 online forums: Forum Fiscaal Dienstverleners en Forum Salaris.

Gebruik alleen ónze social-media-accounts

De accounts hierboven zijn écht van ons. Onze Belastingdienst-accounts op X hebben een grijs verificatievinkje, wat aangeeft dat het een geverifieerd overheidsaccount is. Gebruik altijd de links op deze pagina, dan weet u zeker dat u uitkomt bij de echte accounts van de Belastingdienst en Dienst Toeslagen.

Deel geen persoonlijke gegevens met ons én anderen

Iedereen kan meelezen. Deel op onze social-media-accounts dus geen persoonlijke gegevens - zoals uw burgerservicenummer (bsn) en bankgegevens. Het webcareteam gebruikt in antwoorden op uw vragen alleen openbare informatie en geeft geen fiscaal advies.

Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens van burgers en bedrijven en met uw privacy. We vragen online dan ook niet om persoonlijke gegevens, zoals uw betalingskenmerk of uw bsn. Deze wisselen we alleen uit via betrouwbare en beveiligde omgevingen. Dat betekent dat wij uw berichten op onze sociale kanalen niet kunnen beantwoorden als er persoonlijke gegevens nodig zijn. Dan vragen we u ons te bellen. Op 'Privacy en uw persoonsgegevens' leest u meer over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Huisregels

Gedraag u netjes op Facebook, X, Instagram en Mastodon. Heb respect voor elkaar. Als u discriminerende, bedreigende, vulgaire of beledigende taal gebruikt, verbergen of verwijderen wij uw bericht.

Uitgebreide informatie over onze huisregels vindt u bij 'Hoe gaan we met elkaar om?'.

Javascript staat uit in deze internetbrowser. U moet Javascript activeren om onze internetsite te zien.