Afspraak maken met een medewerker van de Belastingdienst
Hebt u hulp nodig met uw belastingzaken of toeslagen? Dan kunt u online een afspraak maken. U kunt langskomen op een belastingkantoor of steunpunt of bellen of videobellen met een medewerker. Wilt u videobellen? Dan leest u onderaan deze pagina welke stappen u moet volgen om aan het videogesprek mee te doen.
Let op!
Het kan zijn dat u met ons wilt bellen, maar dat u toch langs moet komen. Of juist dat u langs wilt komen, maar met ons moet bellen. In sommige gevallen kunnen wij u namelijk beter helpen als u langskomt. Bijvoorbeeld als u nabestaande bent. En soms kunnen wij u juist het beste helpen als wij met u bellen. Daarom moet u aangeven waar u hulp bij nodig hebt. Zo weet u zeker dat wij u het beste kunnen helpen.
Lukt het u niet om online een afspraak te maken?
Dan kunt u ook bellen met de BelastingTelefoon. Een medewerker maakt dan een afspraak voor u.
Bent u ondernemer?
Dan kunnen wij u helaas niet aan de balie helpen. Bel de BelastingTelefoon als u vragen hebt over bijvoorbeeld uw winstaangifte.
Als u een gehoor- of spraakbeperking hebt
- Bel ons met KPN Teletolk.nl.
- U kunt ook iemand anders voor u laten bellen.
- Stel uw vraag in een brief.
Wij antwoorden dan ook met een brief. Stuur de brief naar uw belastingkantoor. - U kunt langskomen zonder afspraak.
Hoe maakt u een afspraak?
U kunt aangeven voor welk onderwerp u onze hulp nodig hebt. Wilt u langskomen? Met uw postcode krijgt u de kantoren of steunpunten bij u in de buurt te zien waar u heen kunt. Vervolgens kunt u aangeven hoe laat u graag wilt langskomen. Wilt u (video)bellen? Dan kiest u een tijdstip uit dat u uitkomt.
Wilt u uw partner of medebewoner meenemen naar de afspraak?
Dat kan. U hoeft dit niet apart aan te geven als u de afspraak maakt. Tijdens de afspraak kunt u belasting- of toeslagenzaken regelen voor uzelf en uw partner. U hoeft hiervoor geen aparte afspraak te maken.
U krijgt een e-mail waarin wij uw afspraak bevestigen
In de bevestiging leest u wat u moet meenemen of klaarleggen voor uw afspraak. U kunt ook op onze website nalezen wat u moet meenemen of klaarleggen.
24 uur vóór de afspraak krijgt u nog een sms van ons, waarin wij u aan de afspraak herinneren.
Hebt u een e-mailadres achtergelaten? Dan krijgt u een e-mail van noreply-balie@belastingdienst.nl.
Spreekt u geen Nederlands of Engels? Dan kunnen wij u alleen helpen als u een tolk meeneemt naar uw afspraak.
Hoe werkt een videogesprek?
U krijgt een e-mail met daarin een link naar het gesprek. Hieronder leggen we uit hoe u het videogesprek start.
-
E-mail met een link naar het gesprek
In de bevestigingsmail staat een link naar het videogesprek. Klik op die link.
Gebruikt u een laptop of computer? Open dan de link in 1 van deze browsers: Google Chrome, Firefox, Safari of Microsoft Edge 83+.
-
Vul uw naam in
In uw browser verschijnt een scherm. Vul daarin uw naam in.
Klik daarna op 'Ga verder'.
-
Geef toegang voor camera en microfoon
Er verschijnt een pop-up als de toegang tot de camera en microfoon is geblokkeerd.
Volg de stappen op het scherm. Klik daarna op 'Herladen'.
-
Neem deel aan het videogesprek
Klik op 'Deelnemen' om het videogesprek te starten.
Tip
Volg de bovenstaande stappen ruim vóór het videogesprek begint. U kunt blijven wachten tot de medewerker ook verbinding heeft gemaakt.
Disclaimer
Het is fijn om elkaar te zien tijdens een videogesprek. We maken geen opnames van het gesprek en staan ook niet toe dat u dat doet.
Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens van burgers en bedrijven en met uw privacy. Op belastingdienst.nl/privacy staat hoe wij dat doen.